AGENDA

NOVEMBER 2018

Ma Di Wo Do Vr Za Zo
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2

Anther biedt hulp aan kinderen die dat nodig hebben. Soms is doorlopend begeleiding of ondersteuning nodig, (bijvoorbeeld bij kinderpsychiatrische problematiek), en soms is tijdelijke begeleiding voldoende. Bij Anther vinden ze een luisterend oor, begrip en een helpende hand. Daarnaast coacht Anther gezinnen, om het samenleven voor alle gezinsleden zo prettig mogelijk te houden. De methoden verschillen per kind en gezin.

Net zoals elke volwassenen heeft elk kind zorgen, angsten en problemen. Meestal komen ze daar, samen met hun ouders of vrienden, wel weer uit. Maar soms is een situatie of emotie gecompliceerder en dan kan begeleiding van buitenaf een uitkomst zijn. De coaching die Anther biedt, is maatwerk. Ze varieert van individuele begeleiding van kinderen en jongeren die bekend zijn met kinderpsychiatrische problematiek, tot kortdurende therapie voor een specifiek probleem.
Hierbij kun je denken aan:

- agressieregulatie;
- gevoelens leren uiten;
- rouwverwerking;
- trainen van sociale vaardigheden;
- weerbaarheidstraining (voor jezelf durven op komen)

Anther kan je kind ook begeleiden in het leren omgaan met bijvoorbeeld:

- ADHD;
- angststoornissen;
- ASS (contactstoornissen);
- Borderline;

Hoe de begeleiding wordt vormgegeven hangt af van de vragen die jullie hebben voor je kind. De één herkent zichzelf in sprookjes en schilderijen, de ander kan zich weer uiten als hij fysiek bezig is (wandelen, fietsen). De begeleiding kan ook betekenen dat er activiteiten worden ondernomen, of het leren structuur aan te brengen in de dag etc. Het gaat er in eerste instantie om dat de coach contact maakt met je kind en hem gaat begrijpen. Van daaruit zoeken ze samen naar antwoorden. De begeleiding is erop gericht om het kind zo zelfstandig mogelijk te laten functioneren. Er wordt geen afhankelijkheid van de coach gecreëerd.

 

right image

Een aantal geschikte boeken over het werken met sprookjes bij kinderen en de ontwikkeling van het magische denken van kinderen zijn:

"Het nut van sprookjes", B.Bettelheim